Klagemuligheder
Hos Rygcenter Banegårdspladsen – Kiropraktisk Klinik Aarhus har vi et ønske om at tilbyde den bedst mulige sundhedsfaglige behandling. Vi hører derfor gerne fra alle patienter, såfremt den oplevede kvalitet i vores behandling ikke lever op til patientens forventninger. Såfremt den uddybende sundhedsfaglige forklaring i forbindelse med behandlingen ikke er tilstrækkelig og patienten ønsker at klage over den leverede behandling, har vi opridset de klagemuligheder, der eksisterer i sundhedsfagligt regi.
Patienter i Danmark har generelt mulighed for at klage hos følgende 3 instanser:
- Styrelsen for Patientklager
- Styrelsen for Patientsikkerhed
- Patienterstatningen
Utilsigtede hændelser:
Ved utilsigtede hændelser forstås på forhånd kendte og ukendte hændelser og fejl, som ikke skyldtes patientens sygdom, og som enten er skadevoldende eller kunne have været skadevoldende.
https://stps.dk/da/laering/utilsigtede-haendelser/
Klage over sundhedsfaglig behandling:
ved ønske om at klage over den sundhedsfaglige behandling:
https://stpk.dk/da/borgere/klag-over-en-behandling/
Anmeldelsesskema: (Kræver NEM-id)
Ønske om erstatning:
Hvis du mener, at du er berettiget til en erstatning, kan anmeldelsesskemaet findes via linket: